Als een product verloopt en niet meer verkocht wordt, dan moet u de pagina verwijderen. Vergeet echter niet om de pagina om te leiden! Stel een permanente redirect in voor een nieuwere versie van het product, een soortgelijk product, of naar de betreffende categoriepagina. Site architectuur Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen, een SEO specialist. Verstrek links naar producten in de inhoud van blogs om de gebruikersreis voort te zetten en ze naar een aankoop te leiden. Probeer nieuwe producten op de homepage te linken, omdat dit de kans vergroot dat ze sneller door Google worden geïndexeerd en sneller door gebruikers worden gevonden. Broodkruimels zijn ook een belangrijke toevoeging, omdat ze ervoor zorgen dat elk deel van het pad van de gebruiker aanklikbaar is. Dit helpt gebruikers om zo snel en gemakkelijk mogelijk terug te navigeren naar de categorieën van de ouders. Bovendien verschijnen ze ook in de zoekresultaten van Google, zodat gebruikers direct overzicht hebben over de structuur van de site. Besteed aandacht aan URL’s Wees netjes en opgeruimd door kleine letters te plakken, koppeltekens te gebruiken in plaats van underscores en ze kort maar krachtig te houden. Schema voor productpagina’s Er zijn twee soorten schema’s die u aan uw producten moet toevoegen: product schema en review schema. Elke productpagina moet dezelfde template gebruiken en daarom een consistente lay-out hebben. Dit betekent dat u met behulp van microdata schema markup aan de template kunt toevoegen en dat het schema voor elke nieuwe productpagina wordt gegenereerd. Zorg ervoor dat u regelmatig uw schema test met behulp van Google’s Structured Data Testing Tool, en als u nieuw bent, gebruik dan Google’s Markup Helper. Monitoring Blijf op de hoogte van het identificeren van gebroken links en foutmeldingen. Analyseer wat werkt en wat niet werkt, noteer populaire trefwoorden en pagina’s, en richt u op die niet goed presteren voor organisch zoeken. Voor de beste resultaten is het altijd de moeite waard om een aantal A/B-tests uit te voeren – of het nu gaat om trefwoorden, productbeschrijvingsformaten of afbeeldingen. Er is geen twijfel mogelijk dat SEO voor grote e-commerce sites tijdrovend is. Dat is de reden waarom zo veel e-commerce sites niet het niveau van optimalisatie hebben dat ze zouden moeten hebben, wat een fantastische kans biedt voor degenen die bereid zijn om in de grind te zetten. Kleine, incrementele veranderingen kunnen een groot verschil maken. Er zijn echt twee problemen Grotere websites hebben een groter SEO-budget nodig. Meer pagina’s geoptimaliseerd, meer technisch werk, meer links en meer inhoud. Als ze een toppositie op Google bereiken en 33% van de hits krijgen voor een zoekterm die 15.000 keer per maand wordt gebruikt, krijgen ze 5.000 extra hits per maand. Als de historische omzettingsgraad van het bedrijf 10% is, dan is dat 500 extra klanten per maand. Als elke conversie 100 dollar aan inkomsten waard is, dan is dat 50.000 dollar aan extra inkomsten per maand. Je moet in staat zijn om een zaak als deze te maken voor elk project op basis van cijfers. Dit kan erg moeilijk zijn, vooral als uw optimalisatieproject bijvoorbeeld paginasnelheid of het optimaliseren van afbeeldingen is. Of als het een uitgebreide trefwoordvernieuwing is die 100.000 pagina’s bereikt (hiervoor is het het gemakkelijkst om een soort van percentage groei te doen). Maar een ervaren SEO-professional weet hoe je de juiste projecten selecteert, projecteert en correct presenteert aan de geïnteresseerde partijen, zodat het erdoor kan worden geduwd. De grootste problemen voor SEO voor grote websites Het bedrijf is niet flexibel genoeg om te kunnen werken De grootste problemen voor SEO voor grote websites Hoe ga je om met die uitdaging? Nou, als er te veel mensen betrokken zijn, is uw enige keuze om te stroomlijnen. Maar als ze gewoon bang zijn voor verandering (denk aan Going mobile, HTTPS, etc.) wil je misschien een snel verhaal vertellen. Er was eens een bedrijf met de naam Blockbuster. In het begin van de jaren 2000, Blockbuster had een kans om een ander bedrijf genaamd Netflix te kopen voor slechts $ 50 miljoen. Maar Blockbuster weigerde om de |
https://ralfvanveen.com |