‘Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken’ is een welbekende uitspraak. Het blijkt dat klanten al snel een mening vormen over een bedrijf zodra ze het filiaal betreden. Bij een goede, eerste indruk zal een klant zich prettig voelen en mogelijk zal dit voordelen met zich meebrengen voor de onderneming. Eerste indruk Voor de klant begint het vrijwel meteen bij binnenkomst. Helaas is een bedrijf genoodzaakt te weten hoeveel klanten het pand betreden en zo zal het ontvangst snel onpersoonlijk worden vanwege administratieve handelingen. Tegenwoordig is het mogelijk dit werk te automatiseren. Hierdoor er tijd is om de klant hartelijk te ontvangen en netjes te woord te staan. Automatisering Een onderneming kan goed profiteren van deze overstap naar een digitale bezoekersregistratie. Zodra de bezoeker zich, op eigen initiatief, registreert, zal dit via een notificatie naar de betreffende medewerker worden verstuurd. Hierdoor vormt de digitale receptie een actueel overzicht van de huidige bezoekers en de bezoekers die afgelopen tijd het filiaal zijn binnengelopen. Het moderniseren van de receptietaken zal enkele aanpassingen met zich meebrengen. Hierbij zijn tal van mogelijkheden om het de bezoeker zo prettig mogelijk te maken. Zo kan de registratie plaatsvinden via een vloer of balie standaard en kan het beeldscherm een opbouw of inbouw frame hebben. Tot slot is het zuil een welbekend ontwerp om de bezoeker zich aan te laten melden. Voordelen Het digitaal aanmelden zal geen langdurige last zijn voor de klant; het aanmelden kan binnen een minuut plaatsvinden door een QR-code. Zo kunnen bezoekers een gemakkelijke, veilige en contactloze ervaring hebben. In het geval van een calamiteit binnen het pand, is een overzicht van de huidige bezoekers onmisbaar. Dankzij een aanwezigheid app zal het bedrijf direct op de hoogte zijn van de hoeveelheid mensen die op dat moment aanwezig zijn. |
http://www.economy.nl |